מהפכת צילומי הרנטגן בטכנולוגית "המרה ישירה"

לאחרונה נחשפנו לטכנולוגיה חדשה בתחום חיישני הרנטגן הדיגיטליים- "המרה ישירה"…. מדובר בעצם בשלבי התהליך ליצירת התמונה הדיגיטלית מקרינת הרנטגן. וכעיקרון מנחה, נזכור שככל שיש פחות שלבים בדרך- כך אנחנו "יעילים" יותר, כלומר תמונה איכותית יותר עם פחות הפרעות.

הטכנולוגיה הקיימת ב 30 שנים האחרונות- "InDirect Conversion":

בהמרה לא ישירה התהליך הוא: קרינת רנטגן > ממיר אור (סוג של זכוכית) > אות דיגיטלי. לחיישן מסוג זה כמה חסרונות: 1) ייתכן שיהיו תמונות עם הפרעות דיגיטליות שיכולות לגרום לאיבוד מידע חשוב בצילום. 2) ממיר אור עשוי לרוב מסוג של זכוכית שעלולה להישבר בנפילה על הריצפה, ולא ניתן לתקן. 3) כל החיישנים הללו מחוברים עם כבל USB למחשב, הכבל נקרע מעת לעת, יוצר אי- נוחות בסביבת העבודה. יתרונות: 1) זול

בהמרה ישירה "DirectConversion"

תהליך הפקת התמונה הוא קצר יותר: קרינת רנטגן > מומרת ישירות לפוטונים הנותנים אות דיגיטלי

יתרונות של טכנולוגיה זו: 1) איכות הצילום- יוצאת מן הכלל ! מדהימה ! לא קיים בשלב הפקת התמונה שלב של המרת קרינה לאור, דבר המפחית רעשים דיגיטליים ואיבוד מידע חשוב בצילום. 2) עמידות- בחיישן זה לא קיים הממיר אור העשוי זכוכית, ולכן החיישן עמיד יותר בפני פגיעות. 3) אלחוטי- ייתרון נוסף בטכנולוגיה זו הוא צריכת החשמל המזערית, שאיפשרה לראשונה לייצר חיישן אלחוטי, כך שהסוללה הקטנה שלו תספיק ל 150 צילומים ! חסרונות: 1) החיישן קיים כרגע רק בגודל 2.

מאמרים מקושרים

פרטים ליצירת קשר

דילוג לתוכן